Ahad, 24 Oktober 2010

Pertandingan AMK bergolak lagi

Oleh Nazli Ibrahim

PETALING JAYA: Landskap pertandingan dalam perebutan jawatan penting dalam Angkatan Muda Keadilan (AMK) dijangka bergolak lagi apabila calon Timbalan Ketua AMK, Khairul Anuar Ahmad Zainudin disebut-sebut bakal disingkirkan daripada kumpulan yang mengelarkan diri mereka Reformasi 3.0.

Kumpulan Reformasi 3.0 merupakan barisan kepimpinan AMK yang dipimpin oleh penyandang Shamsul Iskandar Mohd Akin sepanjang musim pemilihan pemimpin peringkat pusat berjalan.

Berita mengenai kemungkinan penyingkiran Khairul Anuar mula tersebar beberapa hari lalu apabila pengendali blog sharpshooterblogger.blogspot.com, Amizudin Ahmat menyiarkan artikel yang menyentuh perkara ini.

Pengendali blog tersebut yang juga merupakan calon Pengerusi Tetap AMK menulis dalam dua entri bertajuk ‘Jonah beban buat Shamsul Iskandar?’ dan ‘AMK lancar kempen bantah projek ‘Menara Warisan Merdeka’ dengan jelas menggambarkan kemelut yang melanda dalam kumpulan Reformasi 3.0.

Semalam, Ahmat turut memberitahu FMT bahawa Shamsul ada memberitahunya dalam satu perbualan telefon selepas meminta pandangannya melalui khidmat pesanan ringkas dengannya bahawa tidak mustahil untuknya sekali lagi membuat pusingan U.

"Sam ada sms minta pandangan. Dia juga tahu Selangor tak suka Jonah.

Dia telefon. Dia kata tak mustahil dia ‘U turn’ lagi bila jumpa ‘T-junction’. Jonah memang tertekan. Dia kata mengapa nak bunuh politik dia dalam isu ini?," menurut Amizudin.

Beliau juga memberitahu kemungkinan besar Shamsul akan meninggalkan Khairul dan akan isytiharkan calon Timbalan Ketua AMK, Chang Lih Kang sebagai calon pilihannya.

Terdahulu, dalam entri bertajuk ‘AMK lancar kempen bantah projek Menara Warisan Merdeka, pengendali blog tersebut menulis "Shamsul Iskandar juga melalui SMS bertanya kepada Sharpshooter, apakah perlu beliau isytiharkan Chang sebagai Timbalannya?

"Sharpshooter menjawab.. Ya sebab beliau berasal dari Perak dan salah satu agenda utama AMK adalah untuk merampas semula Perak.

"Beliau bersetuju dan adalah tidak adil Ketua dan Timbalan berasal dari Melaka. Shamsul Iskandar dan Jonah adalah orang Melaka".

* Penafian Shamsul dan Khairul Anuar menyusul selepas ini

- FREE MALAYSIA TODAY

Tiada ulasan:

Paparan Halaman