Sabtu, 31 Oktober 2009

Baguslah Mereka Berambus!

Semalam di dada-dada akhbar terpampang berita adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah mengisytiharkan keluar dari PKR. Berita tersebut telah disambut baik oleh pemimpin-pemimpin BN.

Amin... Itu adalah berita baik buat PKR Selangor. Ini kerana perosak-perosak kapal sememangnya harus dicampak keluar. Mereka tidak boleh dibiarkan berada sama di dalam kapal. Mereka inilah yang mampu membuatkan kapal karam. Kerja-kerja pembersihan dari dalam parti harus diteruskan dari semasa ke semasa.

Tetapi yang malangnya adalah pengundi DUN Pelabuhan Klang yang mengundi beliau semasa PRU 12 lalu. Sudahlah adun mereka itu gagal menjalankan tanggungjawab sebagai adun dengan berkesan, malah kini meninggalkan pula PKR, simbol yang dimenangkan pengundi ketika PRU 12 lalu. Badrul Hisham seharusnya bertindak lebih jantan dengan meletakkan jawatan sebagai adun sekaligus membuka ruang kepada rakyat adun Pelabuhan Klang membuat pilihan dalam satu lagi pilihan raya kecil.

Seperti mana pengkhianat-pengkhianat yang lain di Perak, Badrul Hisham jangan bermimpi untuk bertanding pada PRU 13 nanti. Pemimpin-pemimpin BN yang sedia ada sendiri pun, berasak-asak untuk dapatkan kerusi calon. Apatah lagi dua tiga kerat adun bebas yang kononnya menyokong BN. Lupakanlah sahaja.

Tiada ulasan:

Paparan Halaman