Sabtu, 1 Mei 2010

Sarapan Pagi Seorang Menteri

Di bawah ini adalah dari catatan seorang hamba Allah semasa beliau mengunjungi Negeri Kelantan baru-baru ini yang aku kutip dari kiriman ke e-mail aku...

Sewaktu kami sekeluarga berkunjung ke Kota Bharu Kelantan pada cuti sekolah bulan lepas, kami sekeluarga sarapan pagi di gerai berhampiran hotel penginapan.. Kami sekeluarga terkejut dan rasa terharu bila kami dapati MB Kelantan tengah sarapan pagi di gerai tersebut berseorangan tanpa pengawal peribadi dan pegawai kerajaan Kelantan..

Malah beliau terlebih dahulu menegur dan menberi salam kepada kami sekeluarga serta mengajak kami sekeluarga makan bersama-sama di meja beliau sambil berborak menanyakan dari mana, bagaimana perasaan kami bila berada di Kelantan dan banyak lagi.. Ketika berborak, beliau tiada sedikit pun menyentuh soal politik atau cerita perkembangan terkini di Negeri kami (Negeri 9). Malah beliau berterima kasih kepada kami kerana sudi datang dan lihat sendiri keadaan di Kelantan daripada membaca di akhbar atau melihat di TV.. Malah kami sekeluarga rasa lebih terharu bila beliau membayar harga makanan dan minumnan kami sekeluarga pada pagi itu..

* MB Negeri saya sendiri pun susah nak jumpa.. kecuali di majlis rasmi yang ada publisiti sahaja..


[tgna008.jpg]

Tiada ulasan:

Paparan Halaman