Rabu, 23 Jun 2010

Kerajaan Malaysia jalin ‘hubungan sulit’ dengan Kerajaan Israel?


Di negara Malaysia yang kerajaannya mendakwa tidak menjalinkan hubungan dengan Rejim Israel, secara diam-diam kapal-kapal dagang Israel Kapal Zim Monaco, Zim USA, Zim Kingstone dan Zim Lovoma dibenarkan bebas berlabuh di Westport Pelabuhan Klang.

Perdana Menteri dan kabinetnya pula, di sebalik melontarkan kecaman terhadap tindakan-tindakan tidak berperikemanusiaan kerajaan Zionis terhadap rakyat Palestine, diam-diam telah lama menaruh kepercayaan, berhubungan dan menganugerahkan kontrak bernilai RM20 juta kepada syarikat antarabangsa APCO, milik Zionis, untuk menasihati beliau dalam menjalankan dasar-dasar kerajaan di negara ini. Adakah ini menandakan secara tidak rasmi telah terjalinnya hubungan dua hala antara kedua-dua kerajaan ini?

Sebaliknya pula berlaku di California baru-baru ini, ratusan penunjuk perasaan mengadakan protes di Pelabuhan Oakland bagi menghalang kapal kargo Israel daripada berlabuh. Demontrasi itu diadakan sebagai memprotes sekatan rejim Israel terhadap penduduk Palestin di Gaza. Menurut salah seorang penunjuk perasaan tersebut, mereka menetapkan matlamat untuk menahan kapal tersebut selama 24 jam dan mereka berjaya melakukannya. Kerajaan Malaysia patut merasa malu dengan keadaan ini.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada- ada je cerita nak cari kesalahan dan kelemahan orang...tak ada kerja lain..

Tanpa Nama berkata...

tipu la... bkn le caye pon

Paparan Halaman