Selasa, 22 Jun 2010

PRU-13 hujung tahun?

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Ahmad Atory Hussain berkata kepada sebuah akhbar tempatan semalam beliau menjangkakan PRU-13 akan diadakan seawal hujung tahun ini. Menurutnya, mengadakan PRU-13 lebih awal berikutan Perdana Menteri Najib Razak memerlukan mandat baru daripada rakyat memandangkan mandat sekarang adalah daripada Perdana Menteri terdahulu iaitu Abdullah Badawi.

Beliau juga sependapat dengan Mantan Perdana Menteri Mahathir Mohammad bahawa pilihan raya wajar disegerakan samada pada hujung tahun ini atau awal tahun hadapan kerana BN ketika ini sedang berada pada kedudukan yang baik. Berdasarkan statistik kaji selidik yang dijalankan oleh Merdeka Centre for Opinion research baru-baru ini, sebanyak 72 peratus rakyat Malaysia yang ditemuduga berpuas hati dengan prestasi Najib Razak sebagai Perdana Menteri.

Rabu lalu, Najib memberi reaksi terhadap perkembangan kaji selidik tersebut dengan berkata tarikh pilihan raya nanti akan mengejutkan semua pihak.

Tiada ulasan:

Paparan Halaman