Ahad, 13 Jun 2010

Promosi untuk tabloid Kabar: Terima Kasih KDN!


Rata-rata masyarakat yang peka dan pemimpin-pemimpin PR sependapat bahawa keberkesanan sesuatu media terhadap masyarakatnya dapat diukur melalui tindakan kerajaan BN mempergunakan KDN untuk memberi tekanan terhadap media tersebut. Antara pemimpin-pemimpin PR yang sependapat ialah Tian Chua, Idris Ahmad, Lateefa Koya dan Ronnie Liew apabila ditanya oleh wartawan akhbar Tabloid Kabar. Komen mereka ini, tentunya turut menjadi pembakar semangat kepada saya untuk menulis.

Terdahulu, sebanyak lebih enam ribu naskah akhbar Kabar Era Pakatan (Kabar) telah dirampas di 916 lokasi di seluruh negara. Akhbar yang memaparkan realiti isu-isu semasa politik tanah air ini dikatakan begitu keras mengkritik kerajaan BN di bawah kempimpinan Najib Razak.

Antara isu yang pernah di ketengahkan ialah isu komisyen sebanyak 114 juta Euro untuk pembelian kapal selam Scorpene kepada Syarikat Perimekar Sdn Bhd yang dikaitkan dengan Abdul Razak Baginda sahabat baik kepada Najib. Disebabkan isu-isu yang diketengahkan itu menjejaskan imej Najib dan BN, maka KDN telah bertindak melulu dengan melakukan rampasan tanpa mengikut tatacara kerja dan profesionalisme dalam bertindak.

Malah diyakini tindakan tersebut diambil setelah mendapat arahan politik dari pemimpin-pemimpin BN. Walau apa pun terima kasih kepada KDN, kerana tindakan mereka telah memberi promosi kepada akhbar ini sekaligus mampu melonjakkan angka jualan akhbar ini dipasaran dan ia bertambah manis apabila promosi ini tidaklah memakan kos sehingga RM1.5 juta seperti mana belanja promosi untuk Rosmah Mansor di Amerika Syarikat!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ALLAH BERSAMA ORANG YANG BENAR

Paparan Halaman