Selasa, 20 Disember 2011

Video ludah panglima Umno jadi bahan ejekkan

Panglima perang Umno sedang mula buka jurus pertarungan 
Sehebat mana pun ilmu di dada sang panglima perang jika diri dikuasai perasaan amarah dan dendam yang membuak-buak ketika mengatur jurus perang, nescaya akan tersungkur di kaki lawan. 

- Beduk Canang

_______________________________________________________________

Pengguna maya ejek video ludah

Aksi menarik ketua Pemuda Umno Petaling Jaya Utara Armand Azha Abu Hanifah terhadap mahasiswa yang menurunkan bendera Datuk Seri Najib Razak hari ini mengundang reaksi di internet melalui lakonan mengejek sekumpulan pemuda.

Selain mempermainkan-mainkan kenyataan Armand di Youtube yang mengugut mahu meludah dan menampar mahasiswa yang bertanggungjawah dalam insiden Sabtu lalu, mereka juga meniru, menokok tambah dan memperolokkan gayanya.

Bagaimanapun, dalam video itu, sambil memperkenalkan diri sebagai pengguna laman sosial Myspace, mereka mengkritik tindakan mahasiswa yang menggunakan Facebook sebagai gantinya.

Sambil menyifatkan diri mereka sebagai "panglima perang", Armand semalam membuat ancaman itu ke atas penyelaras Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Adam Adli.

Sementara itu, 'perang' di Facebook juga berlarutan dengan penciptaan laman sinis "Kami Peminat Setia Bro Gemuk (Kaki Ludah)" dan "We are all Adam Adli" (Kami semua Adam Adli) yang mengumpul peminat lebih 10,000 dalam tempoh 24 jam.

Laman itu meneladai Facebook ‘We are all Khaled Said’ (Kami semua Khaled Said) yang dicipta Eksekutif Google Wael Ghonim yang mendorong kebangkitan rakyat Mesir awal tahun ini.

* Malaysiakini

Tiada ulasan:

Paparan Halaman